A pályázat célja
A gyermekek és fiatalok nevelésének kiteljesítése az ismeretek, készségek, képességek, jártasságok, attitűdök és az erkölcsi rend összhangjának tiszteletben tartásával, valamint a társadalmi leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás a nevelés-oktatás eszközeivel.
A projektek megvalósításának határideje 2015. november 30.
A pályázók köre
Jelen pályázati felhívás az országos kompetenciamérés átlageredményétől elmaradó intézmények számára nyújt pályázási lehetőséget.
Azon feladatellátási helyek vonatkozásában nyújtható be pályázat, amelyekben a 6., 8. és 10. évfolyamok bármelyikében az országos kompetenciamérés 2013. évi telephelyi jelentéseiben vagy a matematika, vagy pedig a szövegértés átlageredménye az országos átlagtól legalább 7%-kal elmaradnak.
A köznevelési intézmények kizárólag konvergencia régiókban elhelyezkedő feladatellátási helyeik fejlesztésére nyújthatnak be pályázatot.
Nem nyújtható támogatás azon feladatellátási helyek vonatkozásában, amelyek
- a TÁMOP 3.1.4-12/2 „Innovatív iskolák fejlesztése” című konstrukció keretében támogatásban részesültek, valamint
- a TÁMOP 3.1.18-14 „Dankó Pista Program” című konstrukció keretében benyújtott pályázatban megvalósítási helyszínként jelennek meg.
Kizáró okok
- aki ellen csőd-, adósságrendezési, kényszertörlési, végelszámolási vagy felszámolási eljárás, vagy egyéb, a megszüntetésre irányuló, jogszabályban meghatározott eljárás van folyamatban;
- aki a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott, vagy ilyen nyilatkozatot tett;
- a projekt megvalósításának elindításához szükséges jogerős hatósági engedélyekkel vagy az azok megadására vonatkozó kérelmek benyújtását igazoló dokumentummal nem rendelkezik.
- aki az Áht. 50. § (1) bekezdésében meghatározott következő feltételeket nem teljesíti:
- megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek
- a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének eleget tett, és
- jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet esetén átlátható szervezetnek minősül
- akivel szemben a Knyt.3 6. §-ában foglalt összeférhetetlenség áll fenn;
- aki a jogszabályban a Támogatási Szerződés megkötésének feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, a dokumentumokat nem nyújtja bevagy a megtett nyilatkozatát visszavonja
Elszámolható költségek
- Projekt előkészítés költségei
- megvalósíthatósági tanulmány
- környezeti hatásvizsgálat
- műszaki tervek
- egyéb szükséges háttértanulmányok, szakvélemények
- Projekt menedzsment költségei
- Utazási költségek
- Egyéb igénybevett szolgáltatások költségei
- Bérköltség (1 fő projektmenedzser, 1 fő pénzügyi vezető, 1 fő projekt asszisztens)
Projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek
A projekt céljának megvalósításában és/vagy szakmai felügyeletében, illetve a projekt nyomon követésében közvetlenül közreműködő munkatársak bére, a bér járulékai, illetve egyéb juttatások költségei.
- Utazási költségek
- Egyéb igénybevett szolgáltatások költségei
- Bérköltség
- Célcsoport számára biztosított támogatások
- Üzemi (üzleti) gépek, berendezések, felszerelések
- Egyéb anyagköltség
- Oktatás és továbbképzés költsége
- Utazási és kiküldetési költségek
- Bérköltség
- Munkavállalóknak, tagoknak fizetett személyi jellegű kifizetések
- Szociális hozzájárulási adó
- Egészségügyi hozzájárulás
- Szakképzési hozzájárulás
- Egyéb bérjárulék
- Projekt megvalósításhoz igénybe vett szolgáltatások
- Vásárolt anyagok költségei
- Bérleti díjak – Egyéb bérleti díjak
- Hirdetés, reklám, propaganda költségek
- Oktatás és továbbképzés költségei
- Egyéb igénybevett szolgáltatások költségei
- Egyéb szolgáltatások
- Egyéb, a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség
Projekt megvalósítás
- Köznevelési intézmények nevelési-oktatási tevékenységeinek támogatása az alábbi területeken:
- a környezeti nevelést, környezettudatos magatartást szolgáló alábbi tanórán kívüli tevékenységek megvalósítása, legalább 15 tanuló bevonásával:
- ökoiskolák, ökotáborok, erdei iskola, tangazdaságok,
- tanórán kívüli – szabadtéri jellegű – mozgásos tevékenységek,
- természetközeli sporttáborok;
- idegen nyelvek tanításának fejlesztése a köznevelési intézményben az alábbi tevékenységek megvalósításával:
- nyelvi táborok,
- nyelvi vetélkedők,
- nyelvi témahetek;
- informatika tantárgy tanításának fejlesztése, illetve más tárgyak oktatásának IKT-val való támogatása a közoktatási intézményekben az alábbi tevékenységek megvalósításával:
- informatikai szakkör,
- digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata,
- nyílt és zárt forráskódú szoftverek különbségeinek megismertetése;
- komplex közlekedési ismeretek oktatása, ideértve különösen a fizikai aktivitásban gazdag közlekedési formákkal (pl. gyalogos és kerékpározás közlekedéssel) kapcsolatos (pl. baleset-megelőzési) ismeretek oktatását is.
- Hátrányos helyzetű gyermekek esélykülönbségeinek kiegyenlítése az iskolákban:
- A hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók iskolai sikerességét elősegítő, befogadó szemléletet közvetítő, a gyermekek, tanulók szükségleteit figyelembe vevő, differenciáló pedagógiai módszerek alkalmazási feltételeinek megteremtése;
- Pedagógusok továbbképzése, felkészítése hátrányos helyzetű gyermekekkel való foglalkozásra, mentorálásra;
- Tanulmányi eredmény javítása a tanulók – kiemelten a továbbtanulásban kulcsfontosságú tantárgyak körében megvalósuló – mentorálása révén;
- A továbbtanulást támogató tevékenységek, pályaorientációs programok megvalósítása;
- Tanórán kívüli szaktárgyi foglalkozások, tanulási motivációt elősegítő tevékenységek megvalósítása mentori támogatással
- A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók szüleinek bevonása, aktív részvételének ösztönzése:
- közösségi rendezvények szervezése, a szülőkkel partneri kapcsolat kialakítása, családlátogatások,
- az átmenetek (alsótagozat-felső tagozat, általános iskola – gimnázium/szakközépiskola) kezelését támogató vagy a továbbtanulás megtérülő jellegének tudatosítását szolgáló szülőknek és tanulóknak szóló programok támogatása, illetve olyan alkalmak szervezése, ahol a szülők aktív bevonására kerül sor a gyermekük felsőoktatási intézményének, OKJ-s képzésének választásába.
- Egészségfejlesztő – szemléletformáló – iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód viselkedésbe épülése érdekében:
- Nevelési-oktatási intézményekben egészségfejlesztő és a fizikai aktivitásban gazdag életmódra nevelő – a kerettanterv (helyi tanterv) testnevelés tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiben meghatározott, a mindennapos testnevelés részét képező – oktatásszervezési formák, délutáni sport- és mozgásprogramok támogatása legfeljebb heti két órában, mely programok teljes időtartamának minimum felét legalább közepes terhelést jelentő testmozgástípusok (lásd: F.7. Fogalomjegyzék) teszik ki, és amelyek a mozgásélmény és mozgástapasztalat megszerzésére helyezik a hangsúlyt. A pedagógiai módszerek között alkalmazhatóak a lovas-oktatás elemei is;
- Legalább egy egészségnap szervezése egészséges táplálkozással összefüggésben;
- Konfliktus és iskolai agressziókezelési program az iskolapszichológus vagy mentálhigiénés, alternatív vitarendezésben és konfliktuskezelésben tapasztalt mediációs szakember, illetve iskolai szociális munkás bevonásával, az iskolán belüli bántalmazás és zaklatás, a tanulókat veszélyeztető bármilyen abúzus és az áldozattá válás megelőzését célzó programok, valamint a készségfejlesztést, a konfliktuskezelő-képességet, illetve az egyéni megküzdő-képesség5 (Lásd: F.7. Fogalomjegyzék) fejlődését elősegítő programok, megvalósítása;
- Családi életre nevelést támogató programok megvalósítása;
- A dohányzás megelőzést és dohányzásról leszokást, alkohol- és kábítószer fogyasztási problémák korai intervencióját, az illegális és legális szerek okozta kockázatok felismerését, illetve a viselkedési függőségek megelőzését célzó programok megvalósítása;
- Elsősegély-nyújtási tanfolyam.
- A vállalkozói- és életpálya-építés érdekében tanácsadási szolgáltatás bevezetése, nyújtása.
- Szaktárgyi továbbképzések megvalósítása:
- Szaktárgyi továbbképzések (kivéve informatika);
- Informatikai továbbképzések ;
- Az infokommunikációs technológiák (IKT) szaktantárgyak oktatásban történő alkalmazását segítő képzés.
- A pedagógiai kultúra folyamatos fejlesztését elősegítő tanártovábbképzés megvalósítása:
- Környezeti nevelés, környezettudatos magatartás tárgyú továbbképzés;
- Egészséges életmódra nevelés (egészségvédelem) tárgyú továbbképzés,
- Tanulási és magatartási, valamint konfliktus- és iskolai agressziókezelési problémák felismerését és fejlesztését segítő módszertani továbbképzések, valamint a megfelelő szolgálatokkal való együttműködés javítását célzó képzések;
- Családpedagógiai továbbképzések;
- Lelki egészség fejlődését szolgáló, személyközpontú pedagógiai módszert átadó, illetve a pedagógiai műhelymunkát segítő továbbképzések;
- Egészségtan és életviteli témájú (dohányzás megelőzése, leszokás; alkohol és kábítószer
- és az F. tevékenységcsoportok számozott altevékenységei közül legalább két-két altevékenység az összes fejlesztendő feladatellátási hely tekintetében kötelező. Az A tevékenységcsoport esetében a 3-as alábontás (i-ii-iii) közül egy tevékenység kiválasztása
Támogatás összege
A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege minimum 10 m Ft, maximum 40 m Ft
Az összesen igényelhető támogatási összeg nem haladhatja meg a projekt keretében bevont feladatellátási helyenként az alábbi mértéket:
- 1 feladatellátási hely esetén a 12.000.000 forint,
- 2-3 feladatellátási hely esetén 10.000.000 forint,
- 4 vagy több feladatellátási hely esetén a 8.000.000 forint.
Támogatás mértéke
A projekt elszámolható összes költségének legfeljebb 100 %-a.
Fenntartási kötelezettség
A Pályázó a projekt befejezésétől számított 5. évig a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállalja, hogy a projektben nem történik jelentős módosulás, amely jellegét vagy végrehajtási feltételeit érinti.
Előleg
A támogatott tevékenység elindításához és likviditásának biztosításához a megítélt támogatás maximum 25%-ának megfelelő előlegre jogosult.
A pályázatok benyújtásának határideje 2015. március 20.
A pályázatok benyújtása és elbírálása egy szakaszban történik.
Letölthető portfólió: Innovatív iskolák portfólió